فیزیوتراپی -تمرین درمانی

فیزیوتراپی -تمرین درمانی

اصلاح حرکت در مسیر زندگی سبز
فیزیوتراپی -تمرین درمانی

فیزیوتراپی -تمرین درمانی

اصلاح حرکت در مسیر زندگی سبز

فیزیوتراپی لگن، چگونه درد ناحیه لگن را درمان کنیم

فیزیوتراپی لگن، چگونه درد ناحیه لگن را درمان کنیم

 

 

فیزیوتراپی لگن و درمان دردهای ناحیه لگن نیازمند تمرینات حضوری و استفاده از دستگاه های مخصوص برای تقویت عضلات و تسکین دردها در این ناحیه دارد ما سعی داریم تا در این مطلب شما را با فیزیوتراپی لگن بیشتر آشنا کنیم.

اگر درد در ناحیه لگن دارید، ممکن است از درمان فیزیکی برای کمک به کنترل علائم و بهبود عملکرد کلی استفاده کنید. برنامه فیزیوتراپی شما باید بر کاهش یا از بین بردن درد، افزایش دامنه حرکتی و قدرت و بازگرداندن حرکات معمول عملکردی تمرکز کند.

ران یک مفصل گوی و کاسه بوده که شامل ران و لگن می شود. رباط های زیادی وجود دارد که از استخوان ها حمایت می کنند و پایداری و ثابت قابل ملاحظه ای در مفصل به وجود می آورند.

عضلات متعدد نیز در اطراف مفصل ران قرار گرفته اند و کمک به حرکت آن میکنند.

درد در لگن ممکن است توسط عوامل متعددی ایجاد شود. اغلب شما ممکن است بدون علت خاصی شروع به احساس درد در لگن کنید. گاهی اوقات تفریح ​​یا ورزش باعث ایجاد فشارهای تکراری روی لگن و ایجاد درد در آن میشود  از آنجایی که مفصل ران یکی از مهمترین مفصل هایی است که تحمل وزن بدن را به عهده دارد، آرتریت (التهاب مفصل) مفصل لگن یک مشکل رایج است.

مفصل لگن مسئول فعالیت هایی مانند راه رفتن، دویدن، برخاستن از حالت نشسته و صعود از پله ها است. درد در هیپ می تواند این فعالیت ها را محدود کند.

 

 

درد لگن در چه محل هایی احساس میشود؟

لگن نزدیک به کمر است و ممکن است افتراق درد ناحیه کمر از لگن دشوار باشد. محل علائم اغلب می تواند به حل این مشکل کمک کند.

درد در ناحیه کشاله ران یا جلوی لگن: اگر احساس درد در جلوی لگن را دارید  ممکن است به دلیل آرتریت در مفصل لگن باشد. در افراد جوان، درد مفصل ران و کشاله ران ممکن است ناشی  سندروم گیر افتادگی لگن (FAI) باشد. فشار عضلانی در اطراف ران نیز می تواند در اینجا درد ایجاد کند.

درد در اطراف لگن: درد در اطراف لگن معمولا نشان دهنده مشکل در عضلات یا ساختارهای در اطراف لگن است. یک مشکل رایج در اینجا  بورسیت (التهاب بورس) لگن است.

بورس کیسه ای است که توسط یک مایع خاص پرشده است و اجازه می دهد ماهیچه ها و استخوان ها باملایمت به جلو وعقب حرکت کنند. بورسیت زمانی ایجاد میشود که این کیسه ها به هر دلیل تحریک شوند. یک بورس بزرگ در کنار لگن قرار گرفته است، و توسط فشارهای تکراری و یا عدم تعادل عضلات تحریک شود.

درد باند ایلیوتیبیال (فیبرهای عضلانی قسمت خارجی ران تا زانو) نیز می تواند در یک طرف لگن شما ایجاد شود.

 

 

درد در کفل یا پشت لگن

اگر احساس می کنید درد در باسن وجود دارد، احتمال خوبی وجود دارد که این درد از کمر شماست و نه لگن.

یک آزمایش ساده اینگونه است که در حالی که پاهایتان فاصله دارد بایستید و بدن خود را جلو خم کنید. اجازه دهید که کمرتان خم شود. سپس بازگشت به وضعیت ابتدایی را داشته باشید و این کار را۵ یا ۶ بار تکرار کنید.

اگر درد شما در هنگام خم شدن به طور قابل توجهی تغییر می کند، احتمالا درد مربوط به کمرتان است .

به یاد داشته باشید اگر درد ناحیه لگن بیش از ۲ یا ۳ هفته طول بکشد ممکن است علت یک آسیب بزرگ باشد که توصیه می شود به پزشک یا فیزیوتراپیست مراجعه کنید.

چه انتظاراتی از فیریوتراپی برای درد لگن وجود دارد؟

اولین ویزیت شما از فیزیوتراپی برای درد لگن، با ارزیابی اولیه آغاز خواهد شد. این دیدار برای اطمینان از تشخیص صحیح و مدیریت مناسب درمان مهم است. در طی این بازدید، فیزیوتراپیست با شما صحبت میکند تا اطلاعات مربوط به سابقه بیماری شما، عوامل تشدید کننده و تسکین دهنده و هر گونه تاریخچه پزشکی قبلی که ممکن است به حل مشکل کلی کمک کند، جمع آوری کند.

از اطلاعات جمع آوری شده در طول تاریخ، یک معاینه متمرکز انجام خواهد شد. معاینه ممکن است از چند بخش شامل، اما محدود به این بخش ها نیست:

ارزیابی راه رفتن در واقع ارزیابی چگونگی راه رفتن شماست. فیزیوتراپیست در طی مراحل مختلف پیاده روی، تغییرات کوچکی در مفصل ران را آموزش می دهند. این می تواند منجر به مدیریت مناسب شود.

فیزیوتراپیست  شما همچنین می تواند یک  ویدئو ی تحلیلی درباره نحوه گام راه رفتن برای شناسایی تفاوت های ظریفی که بین راه رفتن شما و راه رفتن فرد داخل ویدئو  باشد پحش کند.  این تفاوت های کوچک  ممکن است منجر به درد شما شده باشد.

لمس کردن: یعنی استفاده از دست ها برای لمس ساختارهای مختلف در اطراف ران و یافتن ناهنجاری ها  یا ارزیابی اینکه آیا ساختار دردناکی  لمس میشود یا خیر

اندازه گیری دامنه حرکتی: اشاره به میزان حرکات مفصل شامل خم شدن، صاف شدن یا چرخش در آن مفصل است.

فیزیوتراپیست برای درمان مستقیم ممکن است از ابزارهای ویژه برای اندازه گیری نحوه حرکت مفصل لگن استفاده کند.

اتصالات عصلانی فراوانی در اطراف مفصل لگن وجود دارد که  اندازه گیری قدرت این عضلات می تواند به تعیین اینکه آیا ضعف عضلانی یا عدم تعادل باعث درد  شدید شما شده است، کمک می کند.

آزمونهای تحرک عملکردی : فیزیوتراپیست شما   ممکن است راه رفتن، صعود از پله ها، و یا دویدنتان را مشاهده کند برای تعیین اینکه چگونه درد ناحیه لگن بر تحرک عمومیتان تاثیر می گذارد.

 

تست های ویژه در تشخیص درد

تست های ویژه، مانور خاصی است که در اطراف لگن شما انجام می شود تا مشخص شود که کدام ساختار ممکن است  نقصی داشته باشد و مشکلی ایجاد کند. که میتواند شامل تست کمر باشد برای تعیین اینکه آیا درد لگن شما واقعا از ستون فقرات حاصل شده است یا نه.

پس از ارزیابی اولیه شما, متخصص فیزیوتراپ شما قادر خواهید بود طرح درمان درمان لگن  را در آغاز کنید. فیزیوتراپیست  ممکن است از عوامل فیزیکی مانند گرما یا یخ برای رفع التهاب کمک بگیرد

به یاد داشته باشید که درمان های غیرفعال مانند گرما یا یخ ممکن است احساس خوبی در شما ایجاد کند اما عملکردهای فعال  در برنامه فیزیوتراپی خود را از طریق ورزش کردن اثبات کنید که بهترین درمان برای درد لگن است.

تمرینات برای افزایش قدرت  یا تحرک در مفصل هیپ ممکن است توسط پزشک یا فیزیوتراپیست تجویز شود.

بخشی از برنامه تمرینی در خانه است و شما میتوانید هر روز بخشی از تمرینات را در خانه انجام دهید

شما باید یک عضو فعال در درمان فیزیوتراپی باشید و در صورت داشتن هر گونه سؤال آنرا مطرح کنید.

تمرینات برای بهبود قدرت و تحرک و یا استحکام لگن اهمیت فراوانی در سلامت شما دارد. تمرینات ساده ای که روزانه انجام می شود، یک راه خوب برای حفظ فعالیت های مفصل هیپ به شمار می رود.

همزمان با بهبود درد لگن، تقویت مفصل لگن ممکن است گزینه دیگری برای به حداکثر رساندن عملکرد و فعالیت آن  باشد.

تحقیقات همچنین نشان داده است که تکنیک های تحرکی در مفصل می تواند به بهبود دردهای کوتاه مدت و  بلند مدت در بیماران مبتلا به استئو آرتریت(بیماری تخریبی پیش‌رونده در غضروف مفاصل است) کمک کند.

بهبود در درد همچنین ممکن است همراه با بهبود تحرک در مفصل  باشد.

مفصل لگن یکی از مهمترین عناصر تحمل وزن در بدن است و مسئولیت بسیاری از فعالیت های عملکردی مانند راه رفتن و دویدن، نشستن و ایستادن و صعود از پله ها است.

درد در لگن شما ممکن است فعالیت های عادی شما را محدود کند. تحقیقات نشان داده است که کار با یک درمانگر فیزیوتراپی می تواند درد و تحرک کلی شما را بهبود بخشد. با قوی نگه داشتن و ایجاد تحرک در لگن، درد در این ناحیه به سرعت  می تواند از بین برود و بازگشت به فعالیت های طبیعی در سریع ترین زمان اتفاق بیفتد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد